Po stopách interaktívnej podlahy
Keď sa povie interaktívna podlaha, mnohí z nás nevedia, čo si majú pod týmto názvom predstaviť. Žiaci Základnej školy Pavla Dobšinského v Rimavskej Sobote však vedia, že je to interaktívne zariadenie, ktoré využívajú pri vyučovaní, relaxácii, pohybe, zábave, … .
Učebňu s interaktívnou podlahou zriadila naša škola vďaka úspešnému projektu Po stopách ineraktívnej podlahy, ktorý sme podali v rámci grantovej výzvy vyhlásenej nadáciou Pontis a Fondu SK-NIC. V rámci projektu bolo zakúpené projekčné zariadenie a balíčky programov: vzdelávacie, pohybových aktivít, jazykového vzdelávania – anglický jazyk, algoritmického vzdelávania a špeciálny rehabilitačný balík pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Pomocou balíčkov sa naši žiaci nielen učia, ale rozvíjajú si aj schopnosti tímovej práce, vizuálno-pohyovej koordinácie, logické myslenie a vnímanie. Žiaci využívajú interaktívnu podlahu v rámci vyučovania, ale aj počas mimoškolskej činnosti – počas pobytu v ŠKD. Samozrejme, že deti sa rady hrajú, a tak nechýba balíček s hrami, ktoré pomáhajú rozvíjať u žiakov pozornosť, sústredenie, rýchlosť.
Využívanie interaktívnej podlahy v súčasnosti čiastočne obmedzuje zložitá situácia v súvislosti s pandémiou COVID-19, ale veríme, že v budúcnosti bude zariadenie plne využívané.