Okresná dejepisná olympiáda: Naši žiaci na stupni víťazov 🏆

 
Poznáte stupeň víťazov? Vystúpiť naň môžu len traja najlepší. A na tomto stupni víťazov by stálo najviac našich žiakov! A v čom? V dejepise a to v rámci okresu .
 
Sedem vašich spolužiakov, ktorí predtým uspeli v školskom kole, majú za sebou okresnú dejepisnú olympiádu. A keby sme rozdeľovali medaily, tak štyria z nich vystúpia na tento stupeň víťazov. Práve spomedzi všetkých škôl v našom okrese, by ich získala najviac naša Základná škola P. Dobšinského v Rimavskej Sobote! 
 

Všetci žiaci boli úspešní riešitelia! Na to, aby sa nimi stali, museli mať aspoň 60 % úspešnosť. A najnižšie umiestnenie, ktoré v rámci okresu získali, bolo štvrté miesto! A to si zmerali „sily“, pardón, vedomosti so žiakmi základných škôl a gymnázií z celého okresu. A vôbec to nemali ľahké. Test mal dve časti: školské učivo a Unesco. Žiaci si museli naštudovať informácie o rôznych kultúrnych pamiatkach, či mestách, ktoré patria do tejto medzinárodnej organizácie. Ale, poďme k výsledkom:
 
6. ročník
3.miesto získala Danielka Hrabovská zo 6.B
4.miesto obsadil Tom Noah Herwing zo 6.B.
 
Danielka a Tom, okrem školského učiva od praveku až po staroveké Grécko, sa museli oboznámiť v rámci Unesca napríklad s históriou a pamiatkami Banskej Štiavnice, Levoče, Hronseku a Hervartova.
Žiaľ, pre žiakov šiesteho ročníka nie je krajská dejepisná olympiáda. Len pre vyššie ročníky (7,8,9).
 
7. ročník
2. miesto obsadil Michal Balang zo 7. B
3. miesto patrí Adamovi Hloušekovi zo 7. B
Školské učivo preverilo ich vedomosti z obdobia Veľkej Moravy i Uhorského kráľovstva. UNESCO mali rovnaké ako šiestaci.
 
8. ročník
4. miesto získal Adrián Bálint z 8. A.
Adrián bol jediný zástupca za ôsmakov, ktorý bojoval za našu školu v okresnom kole. Umiestnil sa na krásnom štvrtom mieste. Písomný test preveril jeho vedomosti od Francúzskej revolúcie až po Slovenské národné hnutie. A UNESCO ho zaviedlo medzi pamiatky a históriu Bardejova, Kežmarku, Spišského Podhradia, Leštín, či na Oravu do Tvrdošína.
 
9. ročník
3. miesto získal Jakub Balang z 9. B.
4. miesto obsadil Joel Herwing z 9. B.
 
Jakub a Joel museli zo školskej časti testu preukázať vedomosti z obdobia prvej svetovej vojny, ale aj medzivojnovej Európy. UNESCO, rovnako ako v prípade Adriána, sa týkalo Bardejova, či Tvrdošína.
 
! Zaujímavosti!
 
! Súťažiaci sa po okresnom dejepisnom kole priznali, že školské učivo bolo pre nich viac menej ľahké, trošku ich potrápilo UNESCO .
 
! Rozdiely medzi 3. a 4. miestom boli tesné, maximálne 3%.
 
! Okrem Adriána Bálinta, sa všetci spolužiaci zapojili do dejepisnej olympiády po prvý raz. O to viac nás teší ich úspech.
Všetkým súťažiacim ku krásnym výsledkom a umiestneniam gratulujeme!  Ďakujeme za prípravu a skvelú reprezentáciu nielen školy, ale aj ich samých! Uvedomujeme si, že to bolo náročné a pripravovať sa na olympiádu v čase pandémie, keď prezenčné vyučovanie narúšala online výučba z domu, vôbec nebolo jednoduché. Keďže do krajského kola môžu postúpiť len tí, ktorí sa umiestnili na prvom a druhom mieste, za našu školu to bude Michal Balang zo 7.B. Michalovi, prajeme veľa úspechov a samozrejme, všetci mu budeme držať palce! 
 
 
 
 
A ešte pár slov na záver:
 
História, to nie sú len roky a udalosti, ktoré si treba zapamätať, ako si myslia viacerí. Dejepis nás núti ku kritickému mysleniu a uvažovať v súvislostiach, pretože veci v živote nie sú čierno-biele. História je o nás, o ľuďoch a vedie nás tiež k tomu, aby sme sa ako ľudia vyvarovali mnohých chýb… Majme preto na pamäti tieto dva citáty, ktoré overil čas: „História je učiteľkou života.“ „Kto nepozná históriu, je odsúdený znovu ju prežiť.“
PhDr. Andrea Predajňová
 
 
 
 
 
 
 

Môže sa Vám ešte páčiť...